pc

MMMMMMMMMMM

ΣΤΕΙΛΤΕ ΣΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΧΡΟΝΟ ΣΤΟ CHAT ΤΟΥ RadioSkyfox.com ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ-ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ !

Β

ΓΙΑ ΤΗΝ WEBTV 
ΑΠΕΝΕΡΓΟΠΟΙΕΙΣΤΕ ΠΡΩΤΑ ΤΟ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ

Loading...

ΕΑΝ ΔΕΝ ΕΚΠΕΜΠΕΙ ΠΑΤΕΙΣΤΕ ΕΔΩ RESTART
ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ...
 

Φ

Πέμπτη 17 Δεκεμβρίου 2015

Ο ζωγράφος των ελληνικών χαρτονομισμάτων...


O Aξελός ζωγραφίζει την κόρη του, Αννα. Εργα με την οικογένειά του θα δούμε στην έκθεση της Τράπεζας της Ελλάδος.

Μόνο μέσα από τις ζωές
ανθρώπων μπορεί να διηγηθεί κανείς την ιστορία των θεσμών. Και η Τράπεζα της Ελλάδος έπραξε άριστα που επέλεξε ως «πρεσβευτή» της σπουδαίας της πορείας τον ζωγράφο Μιχαήλ Αξελό (1877-1965), αφιερώνοντάς του μια ωραία έκθεση στο Μουσείο της Τράπεζας (Αμερικής 3), η οποία εγκαινιάζεται από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Προκόπη Παυλόπουλο αύριο Παρασκευή.

Ο καλλιτέχνης αυτός σχεδίασε χαρτονομίσματα και νομίσματα όχι μόνον με επαγγελματισμό αλλά με πραγματικό σεβασμό και αγάπη. Μετέτρεψε την περιορισμένη τους επιφάνεια σε λιλιπούτεια έργα τέχνης. Είχε τη δύναμη της αφήγησης, της οπτικής πύκνωσης, τη βαθύτατη γνώση των συμβόλων του αρχαίου κόσμου και την καλλιέργεια της κλασικής παιδείας.


Πέρα από αυτό: θα τον αδικούσαμε αν τον στριμώχναμε στον ρόλο του ευσυνείδητου υπαλλήλου της Τράπεζας της Ελλάδος. Είχε και τις δικές του καλλιτεχνικές ανησυχίες, μιας και βρέθηκε στο μεταίχμιο δύο εποχών, στην εκπνοή της επιρροής της Σχολής του Μονάχου και στον γεμάτο ορμή κόσμο του Παρισιού, όπου γονιμοποιήθηκαν τα νέα πρωτοπόρα ρεύματα.

Ο Αξελός άντλησε ερεθίσματα από πολλούς διαφορετικούς κόσμους και στάθηκε αντάξια ανάμεσά τους. Σπούδασε αρχικά στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών με καθηγητές τον Γερανιώτη, τον Ροϊλό και τον Βικάτο, και ύστερα πήγε στην πόλη του Φωτός από το 1911 έως το 1914.

Στίγμα ελληνικό

Η επαγγελματική του σταδιοδρομία ξεκίνησε το 1902 στην Εθνική Τράπεζα, όπου του ανατέθηκε το 1918 ο σχεδιασμός των νέων τύπων των χαρτονομισμάτων, τα οποία έως τότε σχεδιάζονταν από καλλιτέχνες του εξωτερικού. Κοντολογίς ήταν ο πρώτος που έδωσε στα τραπεζογραμμάτια ένα στίγμα ελληνικό. Με την έναρξη της Τραπέζης της Ελλάδος μετατέθηκε εκεί τον Μάιο του 1928, όπου συνέχισε τη δουλειά αυτή με μεράκι. Από τα γνωστότερά του έργα είναι το έμβλημα της Τράπεζας με τη θεά Αθηνά αλλά και ένα έργο ζωγραφικής μνημειακών διαστάσεων που ολοκληρώθηκε με δεκαετή εργασία και αποτυπώνει τα μέλη και τη διοίκηση του Γενικού Συμβουλίου στη συνεδρία της 23/11/1933, ημέρα της καταθέσεως του θεμελίου λίθου του κεντρικού καταστήματος της Τραπέζης της Ελλάδος.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον ωστόσο έχουν τα δικά του ζωγραφικά έργα, όπου διαφαίνεται η τεράστια αγάπη προς την οικογένειά του αλλά και το παρατηρητικό του βλέμμα στα τοπία και τις μορφές. Στην προσωπική του πορεία απελευθερώνεται από τα δεσμά της τράπεζας και αναπτύσσει το ταλέντο του σε συνθήκες μεγαλύτερης ελευθερίας στη θεματολογία, στο χρώμα και στη σύνθεση. Από τις νεκρές φύσεις μέχρι τα πορτρέτα αξίζει να σκύψει κανείς με προσοχή για να διακρίνει τις επιδέξιες πινελιές του. Η έκθεση έχει δωρεάν είσοδο και θα ανοίξει για το κοινό στις 22 Δεκεμβρίου.

PC3

c

@

Η ΣΤΗΡΙΞΗ ΣΑΣ? ΔΥΝΑΜΗ ΜΑΣ !